Fresh Ideas from Düsseldorf

Rarely have HR managers and recruiters had such a challenging job. The reason being that the baby boomer generation is retiring and is followed by much smaller generations. The inevitable consequence is that the labour force in Germany is shrinking. According to the study "Future. Work. Today. A guide to the world of work in 2030", conducted by the Düsseldorf based job platform Stepstone together with the Handelsblatt Research Institute, there will be around ten million fewer people in employment in Germany by 2050 alone than there are today. We are therefore looking at a time in which people will become a critical economic factor. This makes efficiency and smart ideas in the labour market all the more important today and in the future - we have once again selected three of them for you. Here are the start-ups AIMMO, netsome and yakha.

Weiterlesen
Gourmet Goals

When international luxury hotels and top restaurateurs are looking for chefs, restaurant managers and sommeliers, they call Patrick Nottebaum. The Düsseldorf-based headhunter recruits ambitious talent for the Michelin-starred restaurant industry. 

Weiterlesen
Gourmet Goals

Wenn internationale Luxushotels und Spitzen-Gastronomen Köche, Restaurantleiter und Sommeliers suchen, rufen sie Patrick Nottebaum an. Der Düsseldorfer Headhunter rekrutiert ambitionierte Talente für die Sterne- Gastronomie. 

Weiterlesen
100 Years of real, close Customer Service

Sundermann & Palm has been the expert for paints, wallpapers, floor coverings and tools for exactly one hundred years. As a wholesaler, the company primarily supplies painting companies and other commercial and private customers with utensils. A hundred years during which colours and materials have changed. The basis for the success of "SUPA", however, remains the same: a close relationship with the customer.

Weiterlesen
100 Years of real, close Customer Service

Seit genau hundert Jahren ist Sundermann & Palm der Experte für Lacke, Tapeten, Bodenbeläge und Werkzeuge. Als Großhandel versorgt das Unternehmen vor allem Malerbetriebe und andere gewerbliche, aber auch private Kunden mit Utensilien. Hundert Jahre, in denen sich die Farben und Stoffe verändert haben. Die Basis für den Erfolg von „SUPA“ ist hingegen die gleiche geblieben: gelebte Kundennähe.

Weiterlesen
Worth it!

Desperately seeking talent! But how can companies convince and retain potential candidates in the current battle for skilled labour? Well, Düsseldorf`s employer branding experts know that for many employees it is not so much social benefits that matter, but appreciation, opportunities to help shape the company and the chance to grow personally.

Weiterlesen
Worth it!

Talente verzweifelt gesucht! Aber wie können Unternehmen im aktuellen Kampf um Fachkräfte potentielle Kandidat:innen von sich überzeugen und auch halten? Düsseldorfer Employer Branding Expert:innen wissen: Wichtiger als Social Benefits sind vielen Mitarbeitenden Wertschätzung, Chancen zur Mitgestaltung und die Möglichkeit, persönlich zu wachsen.

Weiterlesen
Apprentices wanted!

Im vergangenen Jahr beendete ein Drittel der Absolvent:innen in NRW die Schule mit dem Abitur. Dennoch sank die Zahl der neuen Studierenden an hiesigen Hochschulen leicht. Der Grund: Mehr Schulabgänger:innen entschieden sich für eine Ausbildung.

Weiterlesen
"There is no single model for success" - Kunst meets Christoph Pietsch

As Chief Growth Officer at the marketing agency Publicis Groupe in the DACH region and founder of the Creative Hive platform, Christoph Pietsch is very well connected in Düsseldorf's creative scene. He spoke to VIVID publisher Rainer Kunst about his favourite football club KFC Uerdingen, spectacular new business campaigns, the importance of a well-functioning city society and his deep roots in Düsseldorf. 

Weiterlesen
"There is no single model for success" - Kunst meets Christoph Pietsch

Als Chief Growth Officer bei der Marketing-Agentur Publicis Groupe in der DACH-Region und Gründer der Plattform Creative Hive ist Christoph Pietsch bestens vernetzt in der Düsseldorfer Kreativ-Szene. Mit VIVID-Herausgeber Rainer Kunst sprach er unter anderem über seinen Lieblingsverein KFC Uerdingen, spektakuläre Neukundengeschäftsaktionen, die Bedeutung einer gut funktionierenden Stadtgesellschaft und seine tiefe Verwurzelung mit Düsseldorf.

Weiterlesen
Fresh Ideas from Düsseldorf

Die Kultur- und Kreativwirtschaft vereint die verschiedensten Märkte: Da finden sich klassische Bereiche wie Design, Film und Theater, aber auch beispielsweise Werbung, Gaming und Softwareentwicklung. Eine starke Dynamik prägt die Branche – und nicht zuletzt kreative Menschen, die ihre Ideen verwirklichen wollen.

Weiterlesen