Im August 2020 eröffnete die schwedische Automarke Polestar ihren ersten deutschen Showroom in Düsseldorf. VIVID hat vorbeigeschaut.
WeiterlesenPolestar, the Swedish car brand, opened its first German showroom in Düsseldorf in August 2020.
WeiterlesenThe Messe Düsseldorf is indispensable for the city's international character. In an interview with the new head of the Messe, Wolfram Diener, VIVID found out how it intends to defy
the Covid19 pandemic with hybrid formats of presence and digital events
and a pragmatic strategy.
Für die Internationalität der Stadt unverzichtbar ist die Messe Düsseldorf. Wie sie mit Hybrid-Formaten aus Präsenz- und Digitalveranstaltungen sowie einer pragmatischen Strategie Corona trotzen will, erfuhr VIVID im Interview mit dem neuen Messechef Wolfram Diener.
WeiterlesenThe InterContinental on Königsallee is one of the top addresses in Düsseldorf, especially for international guests. Since 2016 Britta Kutz is its hotel manager. In an interview that took place beginning of November, at the start of the second lockdown, she talks about crisis management, cultural diversity and the desire to pack your bags.
WeiterlesenSeit Oktober 2017 ist Felix Krämer Generaldirektor des Kunstpalasts. Vor der Kulisse einer riesigen Baustelle sprach VIVID-Herausgeber Rainer Kunst mit ihm über Zukunftspläne, Museumsbusiness in Lockdown-Zeiten und Engagement von Firmen und Bürgern.
WeiterlesenSince October 2017 Felix Krämer has been General Director of the Kunstpalast. Against the backdrop of a huge building site, VIVID-editor Rainer Kunst was in conversation with him about plans for the future, the museum business in the times of lockdown and the engagement of companies and people.
WeiterlesenIn der Coronakrise haben die Menschen die meiste Zeit zu Hause verbracht. Die Arbeit wird im Homeoffice erledigt, Treffen mit Freunden und Familie finden virtuell am Rechner statt, Restaurantbesuche werden durch Lieferdienste ersetzt. Wozu sich da schminken und parfümieren, haben sich viele gedacht. Wie sehr hat sich im Masken-zeitalter der Kosmetikkonsum gewandelt? Wer sind die Gewinner? Sind Clean Beauty und nachhaltige Verpackung die neuen Treiber der Branche? Ein Interview mit Catharina Christe, General Managerin der Prestige Division bei Shiseido Germany in Düsseldorf im Medienhafen.
WeiterlesenDuring the Covid19 crisis people spend most of their time at home. Working from home while meeting friends and family takes place virtually on the computer and restaurant visits are replaced by delivery services. What is the use of make-up and perfume, many have thought. How much has the consumption of cosmetics changed in the age of the face mask? Who are the winners? Are clean beauty and sustainable packaging the new drivers of the industry?
An interview with Catharina Christe, General Manager of the Prestige Division at Shiseido Germany in Düsseldorf in the Media Harbour.
Mit Forschungsprogrammen und Partnerschaften zeigen die Düsseldorfer Hochschulen, dass sie sich auch international behaupten können. Und ihre Studierenden erst recht.
WeiterlesenWith research programmes and partnerships, Düsseldorf's universities are demonstrating that they can also hold their own internationally. And their students even more so.
WeiterlesenThe Düsseldorf region is a popular location for international investors and businesses. Following that, an increasing number of professionals from abroad, the so called expats, are settling in the area. Johannes Grünhage and the Expat Service Desk help them to call the city home.
WeiterlesenFor almost four decades Werner M. Dornscheidt has passionately shaped Messe Düsseldorf - most recently as Chairman of the Board. In an interview with VIVID, he talks about the most important achievements during this time, his relationship with the city – and what an Honorary Consul of Mexico actually does.
WeiterlesenFast vier Jahrzehnte hat Werner M. Dornscheidt die Messe Düsseldorf voller Leidenschaft mitgeprägt – zuletzt als Vorsitzender der Geschäftsführung. Im Interview mit VIVID spricht er über die wichtigsten Errungenschaften dieser Zeit, seine Beziehung zur Stadt – und was man eigentlich als Honoralkonsul von Mexiko so macht.
WeiterlesenHaving grown up in a tiny village of no more than 900 people in the rural Emsland region in northern Germany, Schmidtfrerick moved to Düsseldorf in 2018 for a work placement at Saatchi & Saatchi. And as the advertising agency offered her a fabulous job opportunity straight after, she decided to remain loyal to her beloved adopted home. As a talent manager, the 24-year-old ensures that other young people get enthusiastic about Düsseldorf – among other things through the initiative ‘Beyond Königsallee’.
WeiterlesenAufgewachsen in einem 900-Seelen-Dorf im norddeutschen Emsland, brachte Christin Schmidtfrerick im Jahr 2018 ein Praktikum zu Saatchi & Saatchi nach Düsseldorf. Weil die Werbeagentur ihr im Anschluss ein tolles Jobangebot machte, blieb Schmidtfrerick ihrer geliebten Wahlheimat treu. Als Talent Manager sorgt die heute 24-Jährige dafür, dass auch andere junge Menschen sich für Düsseldorf begeistern – unter anderem bei der Initiative „Beyond Königsallee“.
WeiterlesenFor almost 140 years, the Breuninger brand has stood for high-quality fashion. It can be experienced at Düsseldorf's Kö-Bogen in Germany's second largest flagship store since 2013. Andreas Rebbelmund, its Managing Director, spoke with VIVID publisher Rainer Kunst during a running session about leadership, multi-channel strategies and lessons learned during the Corona period.
WeiterlesenDie Marke Breuninger steht seit 140 Jahren für hochwertige Mode. Im Düsseldorfer Kö-Bogen ist sie seit 2013 im zweitgrößten Flagship Store Deutschlands zu erleben. Andreas Rebbelmund, der Geschäftsführer dort, sprach mit VIVID-Herausgeber Rainer Kunst bei einer Joggingrunde über Leadership, Multichannel-Strategien und persönliche Learnings während der Corona-Zeit.
WeiterlesenAndrea Hendrickx is curiosity personified. The 52-year-old manages the German operations of the Indian technology company Infosys. In her private life, she is committed to environmental protection and development aid - and collects medical lasers. That in turn has made VIVID curious. Time for a chat!
WeiterlesenAndrea Hendrickx ist die personifizierte Neugier. Die 52-Jährige leitet die deutschen Geschäfte des indischen Technologieunternehmens Infosys. Privat macht sie sich für Umweltschutz und Entwicklungshilfe stark – und sammelt medizinische Laser. Das hat wiederum VIVID neugierig gemacht. Zeit für ein Gespräch!
Weiterlesen